Chì ghjè u strabismu?
U strabismu hè una malatia oftalmica cumuna. Oghje ghjornu sempre più zitelli anu prublemi di strabismu.
In fatti, certi zitelli anu digià sintomi in ghjovana età. Hè solu chì ùn ci avemu micca fattu casu.
U strabismu significa chì l'ochju drittu è u manca ùn ponu micca guardà u bersagliu à u listessu tempu. Hè una malatia di i musculi extraoculari. Pò esse un strabismu congenitu, o causatu da traumi o malatie sistemiche, o da parechji altri fattori. Si verifica più spessu in a zitiddina.
E cause distrabismu:
Ametropia
I pazienti ipermetropici, i travagliadori da vicinu à longu andà è i pazienti presbiopici precoci anu bisognu di rinfurzà l'aghjustamentu spessu. Stu prucessu pruducerà una cunvergenza eccessiva, risultendu in esotropia. I pazienti cun miopia, perchè ùn anu micca bisognu o raramente anu bisognu di aghjustamentu, pruducerà una cunvergenza insufficiente, chì pò purtà à esotropia.
SensorialeDdisturbu
A causa di certe ragioni congenite è acquisite, cum'è l'opacità corneale, a cataratta congenita, l'opacità vitreale, u sviluppu maculare anormale, l'anisometropia eccessiva, pò purtà à una imaghjina retinica pocu chjara, una funzione visuale bassa. È e persone ponu perde a capacità di stabilisce u riflessu di fusione per mantene l'equilibriu di a pusizione di l'ochju, ciò chì darà locu à u strabismu.
GeneticuFattori
Siccomu a listessa famiglia hà caratteristiche anatomiche è fisiologiche simili di l'ochji, u strabisimu pò esse trasmessu à a discendenza in modu poligenicu.
Cumu impediscezitelli'sstrabismu?
Per prevene u strabismu di i zitelli, duvemu cumincià da a zitiddina. I genitori devenu fà attenzione à a pusizione di a testa di u neonatu è ùn lascià micca a testa di u zitellu inclinata da una parte per un bellu pezzu. I genitori devenu preoccupassi di u sviluppu di l'ochji di u zitellu, è s'ellu ci hè un rendimentu anormale.
Attenti à a frebba. Certi zitelli anu strabismu dopu a frebba o un scossa. I genitori devenu rinfurzà a prutezzione di i zitelli è di i neonati durante a frebba, l'eruzione cutanea è u svezzamentu. In questu periodu, i genitori devenu ancu fà attenzione à a funzione di coordinazione di i dui ochji è osservà s'ellu ci sò cambiamenti anormali in a pusizione di u globu oculare.
Fate attenzione à l'abitudini oculari è à l'igiene oculare. L'illuminazione deve esse adatta quandu i zitelli studianu, nè troppu forte nè troppu debule. Sceglite libri o libri illustrati, a stampa deve esse chjara. Quandu leghjite libri, a postura deve esse curretta, è ùn vi stendete micca. Mantene una certa distanza quandu guardate a televisione, è ùn fissate micca sempre a vista in a listessa pusizione. Fate una attenzione particulare à ùn stringhje l'ochji versu a televisione.
Per i zitelli chì anu una storia familiale di strabismu, ancu s'ellu ùn ci hè micca strabismu in apparenza, devenu ancu esse esaminati da un oftalmologu à l'età di 2 anni per vede s'ellu ci hè ipermetropia o astigmatismu. À u listessu tempu, duvemu trattà attivamente e malatie basiche. Perchè alcune malatie sistemiche ponu ancu causà strabismu.